معافیت از از مالیات یکی از اصطلاحات کاربردی حوزه مالیات است. معاف از مالیات به درآمد یا معاملاتی اطلاق می شود که در سطح فدرال، ایالتی یا محلی از مالیات معاف هستند. موارد معاف از مالیات ممکن است در اظهارنامه مالیاتی شخصی یا تجاری مالیات دهندگان گزارش شوند و فقط برای مقاصد اطلاعاتی نشان داده می شوند. ماده معافیت مالیاتی جزء هیچ گونه محاسبات مالیاتی نیست. معافیت مالیاتی همچنین ممکن است به وضعیت یک تجارت یا سازمان اشاره داشته باشد که دارای محدودیت در میزان درآمد یا هدایایی است که مشمول مالیات هستند. این سازمان ها شامل مؤسسات مذهبی و خیریه می شود. در ادامه با معاف از مالیات بیشتر اشنا خواهید شد.

معافیت مالیاتی چیست؟

یکی از بهترین راه ها برای کاهش صورت حساب مالیاتی، واجد شرایط بودن برای معافیت مالیاتی است. معافیت مالیاتی میزان درآمد شما را که مشمول مالیات است کاهش می دهد. این به شما امکان می دهد برخی از درآمدها را از پرداخت مالیات حذف کنید. معافیت های مالیاتی مشابه کسر مالیات هستند، اما معمولا محدودیت های کمتری دارند.

انواع معافیت از مالیات

معافیت مالیاتی چیست؟

دو نوع اصلی از معافیت های مالیاتی برای مالیات دهندگان فردی با مالیات بر درآمد وجود دارد. 

• معافیت شخصی: این معافیت های مالیاتی به مالیات دهندگان این امکان را می دهد که خود و اغلب همسرانشان را مطالبه کنند تا درآمد مشمول مالیات خود را به میزان مشخصی کاهش دهند. 

• معافیت وابسته: این معافیت‌ های مالیاتی به مودیان مالیاتی اجازه می‌دهد تا درآمد مشمول مالیات خود را به میزان معینی برای هر فرد تحت تکفل (یعنی فرزند یا خویشاوند واجد شرایط) کاهش دهند. 

چرا معافیت های مالیاتی مهم است؟

معافیت های مالیاتی برای افراد مهم است زیرا کل مالیات پرداختی را کاهش می دهد و در نتیجه مالیات دهندگان پول بیشتری برای خرج کردن دارند. دولت ها از معافیت های مالیاتی برای تحریک اقتصاد از طریق افزایش درآمد قابل تصرف برای افراد یا مشاغل استفاده می کنند. معافیت های مالیاتی همچنین دارای مزیت ساده بودن برای اداره است.

برای استفاده از معافیت های مالیاتی چه باید کرد؟

معافیت مالیاتی چیست؟

مالیات دهندگان انفرادی برای واجد شرایط بودن برای رایج ترین معافیت های مالیاتی نیازی به انجام کار خاصی ندارند. شما فقط باید مطمئن شوید که معافیت هایی را که در هنگام تکمیل پرونده های مالیاتی خود واجد شرایط آنها هستید، به درستی مشخص کنید. تهیه کنندگان مالیاتی حرفه ای باید بتوانند اطمینان حاصل کنند که شما از هرگونه معافیت مالیاتی استفاده می کنید. بسیاری از برنامه‌ های نرم‌افزار تهیه مالیات نیز به شما کمک می‌کنند تا معافیت‌هایی را که واجد شرایط آن هستید مشخص کنید.

جمع بندی:

در این مطلب به بررسی مفهوم معافیت از مالیات پرداختیم. مالیات دهندگان معمولاً بر کل درآمد ناخالصی که به دست می آورند مالیات نمی پردازند زیرا برخی یا تمام درآمدها از مالیات معاف هستند. معافیت های مالیاتی میزان درآمدی را که مالیات بر درآمد محاسبه می شود کاهش می دهد. معافیت مالیاتی مبلغی است که از درآمد مشمول مالیات مالیات دهندگان کسر می شود. سازمانی که این معافیت را صادر می کند، مالیات دهندگان را ملزم می کند ابتدا درآمد ناخالص را فهرست و سپس مالیات را روی رقم خالص محاسبه کنند.